Alap beállítások:

4.1. Dátum és idő beállítás
4.2. Felhasználók kezelése
4.3. Rendszerinformáció
4.4. Bővítőmodul (extension) hozzáadása
4.5. Bővítőmodul (extension) cseréje, szerkesztése.
4.6. Bővítőmodul (extension) törlése.
4.7. Exportálás CSV fájlba.
4.8 IO portok nyomtatása

Lépjünk be az időbeállítások menübe, majd nyissuk le a Több (Morefület.

Az Időbeállítás kétféleképpen tehetjük meg:

  1. HMI szinkronizálással
  2. Időszerverhez való kapcsolódással

1. HMI szinkronizálás:

Ez rész akkor aktív ha kivesszük a pipát a Használja az időkiszolgálót a helyi óra beállításához (Use time server for setting the local clock) dobozból.
Ebben az esetben vagy beírjuk kézzel, vagy a szinkronizálás gombra kattintva összeszinkronizáljuk azzal a géppel amin megnyitottuk az alkalmazást.

FIGYELEM ! Az áramkimaradás után az IOServer elvesztheti az időt, amit majd újra be kell állítani!

2. Időszerverreé

Ha az IO szerver rendelkezik internet-hozzáféréssel vagy a hálózaton elérhető időszerver javasoljuk, az „időszerver” használatát.  Igy áramkimaradás esetén az idő felfrissül.

Pipálja ki a Használja az időkiszolgálót a helyi óra beállításához (Use time server for setting the local clock) dobozt.

  1. Adjon meg egy tetszőleges időszervert.
  2. Állitsa be a kontinenst
  3. Válassza ki az időzónát

Ha végtett a beállításokkal kattintson a mentés gombra:

MEGJEGYZÉS!

Az idő és a dátum a KNX buszon keresztül is elérhető.
Az adatpont időpontját/dátumát a KNX buszon kell tárolni,
és az átviteli módot automatikusra kell állítani.
Ha az óra több mint egy órával eltér a HMI készüléktől, akkor az értesítést küld az ügyfélnek. 
Magyar időszerver pl: hu.pool.ntp.org

A 3G IO szervertől a készülék valós idejű órával rendelkezik. Ez lehetővé teszi az idő megjegyzését akár 4 órán keresztül.

Lépjünk be az felhasználó (User) menübe

  • A ceruza ikonnal tudjuk szerkeszteni a meglévő felhasználót.
  • Az X-el tudjuk törölni a meglévő felhasználót.
  • Az új felhasználó létrehozása (Add new user) gombbal tudunk létrehozni új felhasználót.

Háromféle felhasználói szint  van:

  1. Adminisztrátori:         Minden joggal rendelkezi, korlátlan felhasználót hozhat létre.
  2. Felhasználói:              Csak a felhasználói területre, vagy annak részeihez fér hozzá.
  3. Kiemelt felhasználó: Ugyanazokkal az alapjogokkal rendelkezik minta felhasználó, csak az adminisztrátor további jogosultságokat engedélyeztethet a számára.

Adminisztrátori szint választása esetén, csak az alap adatokat kell megadni, név, jelszó, stb. 

Ha kész kattintson Felhasználó mentése (Save User) gombra.

FONTOS !! Jól jegyezze fel az adminisztrátori jelszót, mert csak a gyártó tudja visszaállítani ha elveszett !!

Felhasználói szint választása esetén ki lehet választani mely területekhez legyen jogosultsága a felhasználónak. Pl. ha van egy Gépészet menünk, létrehozhatunk egy felhasználót a gépészünk számár, és akkor csak azokat az oldalakat fogja látni.
A CTRL+ bal egér billentyűvel több, a CTRL+A billentyűvel az összes menüt hozzá tudjuk adni.

Ha kész, kattintson Felhasználó mentése (Save User) gombra

Kiváltságos Felhasználói szint választása esetén, további adminisztrátor szintű funkciókat, oldalakat tudunk engedélyezni a felhasználónak.

A CTRL+ bal egér billentyűvel több, a CTRL+A billentyűvel az összes menüt hozzá tudjuk adni.

Ha kész, kattintson Felhasználó mentése (Save User) gombra

Lépjünk be a Rendszer (System) menübe:

  1.  Itt található az  Újraindítás (Restart) gomb.
  2. Ezen a területen található az aktuális szoftver és hardver verzió.
  3. Ezen a területen található a hálózati információk és lemezterület foglalási adatok.

Start gombra kattintva, a megadott ideig monitorozza a rendszer a comexio Buszt, majd egy txt. file-t generál. Ez bizonyos problémáknál hasznos lehet a gyártó felé,

Végezze el az összes eszköz vezetékezését, majd kapcsolja be a rendszert.
Lépjen be az eszközök (Devices) menübe:

Itt adhatóak az eszközök a rendszerhez, valamint itt nevezhetjük el az IO portokat.
A meglévő csatlakoztatott eszközök teljes színben látszanak.
Ha nincs buszcsatlakozás egy eszközzel, vagy csak offline módban lett létrehozva, akkor az átlátszóan jelenik meg.
MEGJEGYZÉS: Bekapcsolt google fordító esetén, néha oneline eszközt is offline-ban jelez.

Ha az oldalon ez az ikon jelenik meg, akkor Busz csatlakozási hiba van, vagy nem jó az eszközök sorrendje. Az eszközök sorrendje fogd és vidd (drag and drop) segítségével módosítható.
Az első „kiterjesztés” mindig az IO szerver, az utolsó a bekapcsolt lezáróellenállással rendelkező eszköz.

Új eszközt, a sor végén található „+” gombbal tudunk hozzáadni.

Az eszközt hozzáadhatjuk :

  • Online módban
  • Offline módban

Online mód:

Név: A (Name) mezőbe egy egyedi nevet adhatunk eszközünknek pl Árnyékolók, Redőnyök… (a névnek egyedinek kell lennie)

Sorozatszám: Megadható manuálisan a sorozatszám (készülék jobb oldalán található) Ha az eszköz csatlakoztatva van akkor használhatja a Keressen helyi bővítményeket (Search for local extensions) gombot. Ekkor egy lista készül a még be nem tanított eszközökből. 

IP-cím: Az IP cím (IP-Address) szövegmező üres marad, (vagy local) ha az új extension helyi szerverhez csatlakozik. Távoli eszköznél az ottani IO kiszolgáló IP címét kell megadni.

Offline mód: Ha még nem csatlakoztatta az eszközt közvetlenül az IO szerverhez és nincs meg a sorozatszám, akkor az új eszközt létre lehet hozni offline állapotba.
Pipálja ki  a Hosszabbító hozzáadása offline állapotban (Add extension offline) dobozt,  majd adja meg a kiterjesztés típusát.
A bővítmény csatlakoztatása után használható a programban (feltöltés előtt a sorozatszámot pótolni kell)

A mentés (Save) gombra kattintva lesz teljesen  azonos a szerkesztőben és a ComexIO-ban a program. Ekkor vállnak aktívvá az online eszközök a felső sorban.

Ha  eszközt szeretne cserélni kapcsolja ki a rendszert ! Végezze el az eszköz cseréjét, majd kapcsolja be a rendszert.
FONTOS !! Jegyezze fel az új eszköz sorozatszámát!
Lépjen be az eszközök (Devices) menübe:

  1. Válassza ki az módosítani kívánt, vagy lecserélt eszközt.
  2. Kattintson szerkesztés gombra. 

Módosítsa a kívánt paramétereket, vagy csere esetén írja be az új sorozatszámot.

            3.  Kattintson a mentés gombra.

Lépjen be az eszközök (Devices) menübe:

  1. Válassza ki a törölni kívánt eszközt.
  2. Kattintson a törlés gombra, majd erősítse meg a törlést.
  3. Kattintson a mentés gombra.

4.7. Exportálás CSV fájlba:

Lépjen be az eszközök (Devices) menübe:

Válaszuk ki az IO-szervert, majd kattintson a CSV gombra.

A megnyíló ablakban tudjuk Exportálni/Importálni a Bemenetek elnevezését.  (CSV kiterjesztés)

Lépjen be az eszközök (Devices) menübe:

Válaszuk ki az IO-szervert, majd kattintson a nyomtatás gombra.

A Nyomtatásban az eszközök ki és bemenetei jelennek meg.