Világítás:

A fényerősség vezérlő egy számoló blokk, de önálló vezérlőként is működőképes.
Egy helyiség megvilágítását tudjuk állandó szinten tartani vele.

Indítás esetén (On vagy true), a % kimenet , Start value értékre ugrik, majd Cycle Time időnként mintát vesz az Actual value fényerősség bemeneten , és Factor értékkel csökkenti vagy növeli a % kimenetet, míg Actual value  el nem éri a Setpoint értéket.
Ha Actual valueSetpoint, akkor a vezérlő kisebb léptékekkel pontosan beállítja a fényerőt.

Az On/Off kimenet jelzi, hogy a vezérlő bekapcsolt állapotban van vagy nincs.
Az O kimenet 1 ha a % értéke nagyobb mint 0 

Bemenetek:On/Off: a vezérlő indítása / leállítása (impulzus)
 true: a vezérlő indítása (impulzus)
 false: a vezérlő leállítása (impulzus)
 Setpoint (Lux): kért fényerő érték (Lux)
 Actual value (Lux): mért fényerő érték (Lux)
 Factor: szabályozási tényező
 Cycle Time: mintavételezési időintervallum
 Start value : kezdeti érték
   
Kimenetek:On/Off: a vezérlő állapota KI/BE
 %: dimmerelés %-a
 O: ha % értéke nagyobb mint 0 ez a kimenet aktív.

Egyszerű fényerő szabályzó építőkocka.

Az építőkocka bővített funkciókkal rendelkezik. Ha az egérmutató a blokk felett van, a bal felső sarkában megjelenik egy villáskulcs. .
Az ikonra kattintva megjelennek a beállítások.
Ha kipipáljuk a mutasd az összeset jelölőnégyzetet, akkor megjelennek a rejtett bemenetek.(*)

 

Bemenetek:

Button

Rövid gomnyomás KI/BE, nyomva tartás dimmerelés.

 

Setpoint  (%)

beállított érték %-ban (pl. vizualizációból)

*

Dimming Duration

A dimmerelés sebessége. Ennyi idő alatt dimmerelődik a kimenet 0%-ról –100%-ra, vagy 100-ról 0%-ra (alapértelmezett érték 5 sec).

*

Holding time

Várakozási idő. Az az idő ameddig várakozik az építőkocka mielőtt irányt vált, amikor a dimerelés 0%,  vagy 100%-on van . (alapértelmezett érték 1 sec)

*

Minimal value

Ez az érték alá nem dimmerelhető a kimenet, kivétel a kikapcsolás. (alapértelmezett érték 5%)

 

Set

Ugrás 100%-ra

 

Reset

Ugrás 0 %-ra (magasabb proiritás)

*

Mode

Ha Mode=0 akkor megfordítja a végpontokon a dimmerelés irányát. Ha Mode =1 akkor a dimmerelés a végpontokon megáll.

   

Kimenet:

%

Fényforrás kimenet 

Egyszerű fényerő vezérlő építőkocka olyan előtétekhez, aminek tápelvételre is szüksége van.

Bemenetek:

Button

: Rövid nyomásra KI/BE kapcsolja a  %  és Q kimenetet, hosszan nyomva LE/FEL dimmerel.

 

Setpoint %

: Beállított érték %-ban (pl. vizualizációból)

 

Set

: Impulzusra bekapcsol (előző értékre fel  dimmerel).

 

Reset

: Impulzusra kikapcsol (le dimmerel).

 

Dimming duration

: A dimmerelés sebessége. Ennyi idő alatt dimmerelődik a kimenet 0%-ról –100%-ra, vagy 100-ról 0%-ra (alapértelmezett érték 5 sec).

 

Holding time

: Várakozási idő. Az az idő ameddig várakozik az építőkocka mielőtt irányt vált, amikor a dimerelés 0%,  vagy 100%-on van . (alapértelmezett érték 1 sec)

 

Minimal value

: Ez az érték alá nem dimmerelhető a kimenet, kivétel a kikapcsolás. (alapértelmezett érték 5%)

   

Kimenetek:

Q

: Fényforrás Digitális kimenet

 

%

: Fényforrás Dimmerelt kimenet

 

Egyszerű RGB vezérlő építőkocka.

Bemenetek:

Button

: Rövid nyomás Be/Ki, hosszú nyomás dimmerelés.

 

Red

: Piros szín megadása %-ban.

 

Green

: Zöld szín megadása %-ban.

 

Blue

: Kék szín megadása %-ban.

 

Set

: Az utoljára beállított állapotot kapcsolja be.

 

Reset

: Kikapcsolja a kimenetet.

*

Dimming duration

: A dimmerelés sebessége. Ennyi idő alatt dimmerelődik a kimenet 0%-ról –100%-ra, vagy 100-ról 0%-ra (alapértelmezett érték 5 sec).

*

Holding duration

: Várakozási idő. Az az idő ameddig várakozik az építőkocka mielőtt irányt vált, amikor a dimerelés 0%,  vagy 100%-on van, . (alapértelmezett érték 1 sec)

*

Minimal value

: Ez az érték alá nem dimmerelhető a kimenet, kivétel a kikapcsolás. (alapértelmezett érték 5%)

   

Kimenetek:

Red

: Piros szín %-ban.

 

Green

: Zöld szín %-ban.

 

Blue

: Kék szín %-ban.

Megjegyzés: A csillaggal jelölt bemenetek nem szükségesek a működéshez. Ha nincsenek bekötve, akkor az alapértelmezett értékek lesznek figyelembevéve.

Egyszerű RGBW építőkocka.

Az építőkocka bővített funkciókkal rendelkezik. Ha az egérmutató a blokk felett van, a bal felső sarkában megjelenik egy villáskulcs. .
Az ikonra kattintva megjelennek a beállítások.
Ha kipipáljuk a mutasd az összeset jelölőnégyzetet, akkor megjelennek a rejtett bemenetek.(*)

Bemenetek:

Button

: Rövid nyomás Be/Ki, hosszú nyomás dimmerelés.

 

Color value

: Szín választás

 

Saturation

: Telítettség

 

Red

: Piros szín megadása %-ban.

 

Green

: Zöld szín megadása %-ban.

 

Blue

: Kék szín megadása %-ban.

 

White

: Fehér szín megadása %-ban.

*

Set

: Az utoljára beállított állapotot kapcsolja be.

*

Reset

: Kikapcsolja a kimenetet.

*

Dimming duration

: A dimmerelés sebessége. Ennyi idő alatt dimmerelődik a kimenet 0%-ról –100%-ra, vagy 100-ról 0%-ra (alapértelmezett érték 5 sec).

*

Holding duration

: Várakozási idő. Az az idő ameddig várakozik az építőkocka mielőtt irányt vált, amikor a dimerelés 0%,  vagy 100%-on van, . (alapértelmezett érték 1 sec)

*

Minimal value

: Ez az érték alá nem dimmerelhető a kimenet, kivétel a kikapcsolás. (alapértelmezett érték 5%)

 

 

 

Kimenetek:

Red

: Piros szín %-ban.

 

Green

: Zöld szín %-ban.

 

Blue

: Kék szín %-ban.

 

White

: Fehér szín %-ban.

 

Megjegyzés: A csillaggal jelölt bemenetek nem szükségesek a működéshez. Ha nincsenek bekötve, akkor az alapértelmezett értékek lesznek figyelembevéve.

Ez a blokk lépcsővilágítási funkciót valósít meg, kikapcsolási figyelmeztetéssel.

Az építőkocka bővített funkciókkal rendelkezik. Ha az egérmutató a blokk felett van, a bal felső sarkában megjelenik egy villáskulcs. .
Az ikonra kattintva megjelennek a beállítások.
Ha kipipáljuk a mutasd az összeset jelölőnégyzetet, akkor megjelennek a rejtett bemenetek.(*) Ebben az esetben az értékek külső logikán keresztül is megadhatók.

Bemenetek:

Button

: Nyomógomb bemenet, Ki/Be kapcsolja a világítást *

 

true

: Nyomógomb bemenet, Be kapcsolja a világítást

 

false

: Nyomógomb bemenet, Ki kapcsolja a világítást **

 

Permanently on

: Nyomógomb bemenet, Direktbe kapcsolja a világítást ***

 

Duration

: Bekapcsolt időtartam (sec) ****

 

Pre-warning

: Figyelmeztetés időtartam (sec) a lekapcsolás előtt.*****

   

Kimenetek:

Q

: Fényforrás kimenet.

 

Remaning time

: Kikapcsolásig hátralévő idő. (Sec)

            Megjegyzés:

*             Ha kimenet aktív, akkor Button bemenet ha a hátralévő idő kisebb mint Pre-warning újra indítja az időzítőt, ha nagyobb leállítja.
**          false prioritása magasabb.
***        Ha a világítás Permanently on bemeneten direktbe lett kapcsolva akkor Button, true vagy false, bemenettel kapcsolható ki.
****     Alapértelmezett 2 perc, maximum 1 nap.
*****    A kikapcsolási figyelmeztetés a kikapcsolás elött Pre warning időtartammal 1 másodpercre megvillantja a lámpát. Alapértelmezett 5 sec, ha 0-ra állítva, akkor előjelzés nincs.

Ez a blokk automatikusan létrehoz egy elemet a Vizualizációs Szerkesztőben. a Különleges fül alatt.

Ha már túl sok grafikus elem van, jobb oldalt fent a keresőben az egyedi neve alapján megkereshető.

Fogja meg az ikont és vonszolja a megfelelő oldalra. (Grafikai programozás részletesen a Vísu fejezetben)

Az applikáció grafikus felületen a kék gyűrűbe látszik a hátralévő idő.

Egyszerű színhőmérséklet szabályzó építőkocka.

Az építőkocka bővített funkciókkal rendelkezik. Ha az egérmutató a blokk felett van, a bal felső sarkában megjelenik egy villáskulcs. .
Az ikonra kattintva megjelennek a beállítások.
Ha kipipáljuk a mutasd az összeset jelölőnégyzetet, akkor megjelennek a rejtett bemenetek.(*) Ebben az esetben az értékek külső logikán keresztül is megadhatók.

A kimenetekre kétféle eszközt köthetünk.

  • WW és CW kimenetre állítható színhőmérsékletű LED-et
  • RGBWW kimenetre egy RGBW LED-et amit az építőkocka állítható színhőmérsékletű LED-é konvertál.

RGBW LED:

Ha a Brightness bemenetén „0” van, akkor az R , G , B , W  bemenetek értékeit közvetlenül továbbítják az R , G , WW kimenetekre.
Ha a Brightness >”0”  akkor az RGBW LED-et állítható színhőmérsékletű fényforrássá alakítja.
A szín melegségét Heat bemeneten tudjuk megadni (0100).

 

Állítható színhőmérsékletű LED:

A Brightness és a Heat bemenetekkel beállítható a kíván fény.

Alternatív megoldásként a színhőmérsékletet közvetlenül a Kelvin bemeneten keresztül is beállíthatjuk. Ehhez meg kell adjuk Kelvin max és Kelvin min értékét. (fényforrás adatlapja szerint,  alapértalmezett értékek 7500 és 3000).
Kelvin bemenet prioritást élvez, ami azt jelenti, hogy a Brightness és a Heat bementet nem veszi figyelembe az építőkocka. 

Bemenetek:

R

Piros szín %-ban, áthalad R kimenetre

 

G

Zöld szín %-ban, áthalad G kimenetre

 

B

Kék szín %-ban, áthalad B kimenetre

 

W

Fehér szín %-ban, áthalad WW  kimenetre

 Heat

Színhőmérséklet (érték 0100)

 

Brightness

Fényerő (érték 0100)

*

Kelvin

Meghatározza a színhőmérsékletet Kelvinben (K)

*

Kelvin max

Meghatározza a maximális színhőmérsékletet  (K)

*

Kelvin Min

Meghatározza a minimális színhőmérsékletet (K)

   

Kimenetek:

R

RGBW LED piros színcsatorna

 

G

RGBW LED zöld színcsatorna

 

B

RGBW LED kék színcsatorna

 

WW

Egy RGBW LED fehér színéhez vagy egy hangolható fehér lámpa melegfehérjéhez.

 

CW

A hangolható fehér lámpa hidegfehér színcsatornája

Egyszerű fényerő szabályzó építőkocka.

Az építőkocka bővített funkciókkal rendelkezik. Ha az egérmutató a blokk felett van, a bal felső sarkában megjelenik egy villáskulcs. .
Az ikonra kattintva megjelennek a beállítások.
Ha kipipáljuk a mutasd az összeset jelölőnégyzetet, akkor megjelennek a rejtett bemenetek.(*) Ebben az esetben az értékek külső logikán keresztül is megadhatók.

Bemenetek:

Setpoint

: Beállított érték %-ban (pl. vizualizációból)

 

On/Brighter

: Rövid nyomásra bekapcsol (előző értékre fel  dimmerel), hosszú nyomásra növeli a kimenet értékét.

 

Off/Darker

: Rövid nyomásra kikapcsol (le dimmerel), hosszú nyomásra csökkenti a kimenet értékét.

 

Set

: Ugrás 100%-ra

 

Reset

: Ugrás 0 %-ra

*

Minimal Value

: Ez az érték alá nem dimmerelhető a kimenet, kivétel a kikapcsolás. (alapértelmezett érték 10%)

   

Kimenetek:

%

: Fényforrás kimenet

Megjegyzés: * Bővített bemenet.

Egyszerű RGBW fényeffekteket generáló építőkocka.

Módok:

0KiOffMindent ki.
1ÁtjáróPassageTovábbítja a bemeneti értéket.
2TűzFireTüzet szimulál.
3NapkelteSunriseNapkeltét és napnyugtát szimulál. Az időtartam (Duration) lehetővé teszi annak megadását, hogy egy teljes ciklus hány percig tartson. (alapértelmezett 10 perc)
4HajnalAuroraVilágoskék, zöld és lila tónusokkal világít.
5TVTV-simulationBekapcsolt TV-t szimulál.
6BuliPartyKözepesen gyors színváltozások, amelyek a dimmerelésii folyamatban egyesülnek egymással.
7DiscoDiscoGyors és közvetlen színváltás
8Lassú szín változásSlow color changeLassan elsötétül a piros, zöld és kék között. Az időtartam (Duration) lehetővé teszi annak megadását, hogy hány másodpercig tartson a színváltás (alapértelmezett 10 mp).
9EpilepsziaEpilepsyVibrálás
Bemenetek:ModeMód választó
                 R1RGBW 1 Piros
 G1RGBW 1 Zöld
 B1RGBW 1 Kék
 W1RGBW 1 Fehér
 R2RGBW 2 Piros
 G2RGBW 2 Zöld
 B2RGBW 2 Kék
 W2RGBW 2 Fehér
 R3RGBW 3 Piros
 G3RGBW 3 Zöld
 B3RGBW 3 Kék
 W3RGBW 3 Fehér
 DurationIdőtartam (bizonyos módoknál)
   
Kimenetek:R11 Piros színcsatorna
                 G11 Zöld színcsatorna
                 B11 Kék színcsatorna
                 W11 Fehér színcsatorna
                 R22 Piros színcsatorna
                 G22 Zöld színcsatorna
                 B22 Kék színcsatorna
                 W22 Fehér színcsatorna
 R33 Piros színcsatorna
 G33 Zöld színcsatorna
 B33 Kék színcsatorna
 W33 Fehér színcsatorna

FIGYELEM !! A csatlakoztatott LED-eket nem szabad „folyamatos dimmerelésre” állítani az hardver beállításánál.

Egyszerű világításvezérlő építőkocka. 

Az építőkocka egy mozgás, fényérzékelős, lépcsőházautomatát képez.

Bemenetek:ButtonBe-/kikapcsolás. (Ha a kimenet aktív és ezt a gombot az előfigyelmeztetés előtt megnyomják, a kimenet kikapcsol).
 Motion detectorMozgásérzékelő bemenet. Bekapcsolja a kimenete ha  Is brightness kisebb mint Threshold.
 trueBekapcsolja a kimenetet. (Felfutó élt igényel.)
 falseKikapcsolja a kimenetet (elsőbbsége van).
 Permanent onFolyamatosan bekapcsolja a kimenetet 100%-ra, függetlenül a hátralévő időtől.
 Max. brightness100%-os fényerővel kapcsolja be a kimenetet.
 Ignore motionAmíg itt egy 1 van, addig a mozgásérzékelő tiltva van.
 Is brightnessFényerő érzékelő bemenet.
 ThresholdA küszöbérték lux-ban van megadva. A mozgásérzékelő csak akkor kapcsolja be a  kimenetet, ha az Is brightness kisebb mint Threshold. (alapértelmezett 200 lx).
 DurationItt adja meg másodpercben, hogy mennyi ideig maradjon aktív a kimenet (alap 120 sec, max. 1 nap).
 Pre-warningElőfigyelmeztetés. Megadja, hogy hány másodperccel kikapcsolás elött kapcsoljon ki a lámpa rövid időre, hogy a működési idő meghosszabbítható legyen. (alapértelmezett 5 sec, ha itt a 0 értéket adjuk meg, az előzetes figyelmeztetés inaktív).
 DimmerA dimmer fényereje a kimeneten százalékban (alapértelmezett 60%) Kivétel: Permanent on és a Max. brightness, akkor mindig 100%-ra van állítva a kimenet.
   
Kimenetek:QOn-Off kimenet.
 DimmerDimmerelt kimenet.
 Remaining dimmerHátralévő idő.

Egyszerű RGB világításvezérlő blokk.

A parti modullal RGB világítást valósíthat meg automatikus színváltással.

Bemenetek:

Button

Rövid nyomás: ki/be, hosszú nyomás: dimmerelés. (min 25%).

 Mode

1. gombnyomás: fehér fény (nincs színváltozás).
2. gombnyomás: folyamatos színváltás az összes szín között.
3. gombnyomás: véletlenszerű színváltás.

 Time

A teljes effektus ideje. 

   

Kimenetek:

Red

Piros színcsatorna

 

Green

Zöld színcsatorna

 

Blue

Kék színcsatorna

Jelenet választó építőkocka!

MEGJEGYZÉS: Az építőkockával nem csak világítási jeleneteket lehet létrehozni. Ez az építőkocka, tulajdonképpen egy esztétikus rádió gomb.

Az építőkockának nincsenek előre meghatározott bemenetei, a szerkesztőbe húzáskor automatikusan megjelenik a beállítási ablak.

Egy jelenet generálódik automatikusan, a mindent ki állapot, ezt a jelenetet nem lehet törölni. A + Ikonra kattintva hozhatunk létre új jeleneteket.

  1.  Az építőkocka egyedi neve (ez jelenik meg az applikációban)
  2. Itt engedélyezhető, hogy a felhasználó módosíthassa a világítási képet az applikációban.
  3.  Be/Kikapcsolás módja.
  4. Létrehozott hangulatok.
  5. Új hangulat hozzáadása.
  6. A kiválasztott hangulat neve.
  7. A kiválasztott hangulat törlése
  8.  A kiválasztott hangulat módosítható az applikációban.
  9. Amelyik hangulatnál van a pipa, az lesz aktív újra induláskor.
  10. A hozzáadott kimenetek.
  11. A hozzáadott kimenetek értékei az aktuális világítási képben.
  12. A kiválasztott kimenet törlése.
  13. A kimenet hozzáadása, típusának kiválasztása. 
  14. Mentés
  15. Kilépés mentés nélkül.

Ha a mentés gombra kattintunk, a program legenerálja a szükséges bemeneteket. 

Kimenetek típusai:

  • Digitális kapcsoló  :0 vagy 1
  • Analóg                     : analóg érték
  • Digitális (tartó)        : a kimenet addig aktív, amíg a bemenet is aktív. 
  • Dimmer                    : 0-100% vagy ON/OFF
  • EVG Dimmer            :EVG relés dimmer
  • RGB Dimmer            :RGB kimenet
  • RGBW Dimmer:       : RGBW kimenet

Az építőkocka be és kimenetei, a megadott jelenetektől és  fényforrásoktól függ. 

Bel oldalt fent létrajönnek a jelenetet meghívó bemenetek, lent a kimeneteket direktbe vezérlő bemenetek, jobboldalt találhatók a kimenetek.

Ez az építőkocka automatikusan létrehoz egy elemet a Vizualizációs Szerkesztőben. a Jelenet modul (Scene Module) fül alatt.

Fogja meg az ikont és vonszolja a megfelelő oldalra. (Grafikai programozás részletesen a Vísu fejezetben)

Ha az egérmutató a blokk felett van, a bal felső sarkában megjelenik egy villáskulcs. .
Az ikonra kattintva megjelennek a beállítások.

Név: 
Az vezérló neve. Ha itt megváltoztatja, akkor a logikában is automatikusan megváltozik. 

Nagyítás:
Ha van elegendő hely a felületen, akkor kép nagyítható.

Funkció:

  • Megjelenítés, kiválasztás, mentés:     A módosíthatja a világítási képet.
  • Megjelenítés, kiválasztás:                   Nincs módosítás.   
  • Csak megjelenítésre:                           Állapot jelzés, nincs beavatkozás.

Állapot    

  • Aktív
  • Tétlen

A mentés gombra kattintva azonnal megjelenik az appban az új ikon.

Az építőkocka megjelenése az applikációban.

 

  1. Jelenet egyedi neve.
  2. Görgetés a jelenetek között felfelé.
  3. Görgetés a jelenetek között lefelé.
  4. Jelenetek.
  5. Mentés gomb.
  6. Jelenet nevének szerkesztése gomb.

A jelenet mentésekor az aktuálisan beállított értéket menti el az építőkocka, a kiválasztott hangulathoz. A beállításhoz célszerű létrehozni egy külön világításbeállítások műszerfalat(Grafikai programozás részletesen a Vísu fejezetben)

A jelenetek nevének szerkesztése: